Migraine Hypnose Sessie

In slechts twee sessies!

Resultaat na eerste sessie!

Migraine behandeling met behulp van hypnose en hypnotherapie

Het behandelen van chronische migraine hoofdpijnen door middel van hypnose en hypnotherapie is een alternatief voor het slikken van medicijnen die, als ze al werken, al snel erg duur zijn. Hypnose helpt je echter niet enkel bij migraine, maar bij allerlei vormen van pijn in het hoofd waaronder chronische en sporadische hoofdpijnen.

Lijd je aan migraines? Hebben aanvallen van hoofdpijn een grote negatieve impact op je leven? Wil je de controle over je leven terugpakken en de pijn leren verdrijven? Neem dan vandaag nog telefonisch, per mail of via het contactformulier contact op. Onze migraine behandeling door middel van hypnose en hypnotherapie is bewezen effectief en heeft al talloze anderen blijvend geholpen.

Wat zijn de migraine symptomen?

Zoals je waarschijnlijk weet als je hier terecht bent gekomen, is migraine een vorm van hoofdpijn die verlammend kan werken. De migraine symptomen lopen uiteen en verschillen van persoon tot persoon, maar veelal rapporteren patiënten een pulserende pijn die heviger wordt gedurende fysieke activiteit en normaal functioneren in het dagelijks leven onmogelijk maakt. Ook melden sommigen misselijkheid, overgeven, gevoeligheid voor zowel licht als geluid en het zien van aura’s. Een migraine aanval houdt gemiddeld 4 tot 72 uur aan, maar de frequentie waarmee iemand een aanval krijgt loopt zeer uiteen.

Waar komt deze pijn vandaan?

Een migraine aanval kan het gevolg zijn van verschillende uitlokkende factoren. Deze zijn wederom voor iedereen anders, maar de meest voorkomende triggers zijn:

• Erfelijkheid – Onderzoek lijkt uit te wijzen dat de gevoeligheid voor prikkels die deze vorm van pijn in het hoofd veroorzaken, deels genetisch bepaald is. Een verlaagde drempel voor prikkels zorgt ervoor dat de kans op een aanval aanzienlijk toeneemt
  • (Negatieve) emoties – Ruzie, zorgen, stress, depressie, irritaties en rouw zijn voorbeelden van heftige emoties die een aanval kunnen doen ontstaan
  • Eten en drinken – Hoewel het directe verband tussen voedsel en pijnaanvallen nog niet bewezen is geven veel patiënten aan dit wel zo te ervaren. Slechte voeding met een overdaad aan suiker, zout of andere ongezonde toevoegingen lijkt daarbij de meest waarschijnlijke boosdoener
  • Medicijnen – Een blik op de gemiddelde bijsluiter toont dat ook de fabrikanten het bestaan van een verband tussen bepaalde geneesmiddelen en het ontstaan van een migraine aanval kennen. Veelvoorkomende boosdoeners zijn sommige antibiotica, slaapmiddelen, nitraten en hormonale anticonceptie
  • Lichamelijke oorzaken – Een gebrek aan (goede) nachtrust, extreme lichamelijke inspanningen in de context van bijvoorbeeld werk of sportschool, verminderde weerstand en lichamelijke vermoeidheid zijn meer een handvol van de factoren die een aanval kunnen veroorzaken. Vergeet daarbij niet dat pijn in het hoofd ook onderdeel kan zijn van bepaalde ziektebeelden
  • Hormonale invloeden – Veranderingen in de hormoonhuishouding, zoals deze plaatsvindt bij een zwangerschap, de pubertijd of zoiets veelvoorkomends als de menstruatie kunnen allen de oorzaak zijn van een aanval van pijn in het hoofd
  • Prikkels uit de omgeving – Licht, geluid en geuren lijken stuk voor stuk een aanval te kunnen veroorzaken. Hierbij lijken het vooral excessen te zijn zoals zeer felle of flikkerende lichten, harde en onplezierige geluiden of overheersende, sterke geuren

Gevoeligheid voor deze factoren verschilt van patiënt tot patiënt en sommigen zullen zelfs compleet onafhankelijk van bovenstaande triggers aanvallen ervaren. Belangrijk is daarbij vooral dat wat de trigger ook is, hypnose kan helpen.

Migraine behandeling door middel van hypnose

Onderzoek van de University of Utah School of Medicine naar de effectiviteit van hypnose voor de behandeling van pijn in het hoofd bevestigde in 2007 iets dat wij al lange tijd wisten: Wanneer je lijdt aan deze verlammende vorm van pijn, is er niets zo effectief als een behandeling door middel van hypnose of hypnotherapie.

Hypnose kent een rijke geschiedenis als pijnbestrijdingsmiddel en wordt al sinds de vroege negentiende eeuw in wetenschappelijke en medische literatuur als zodanig omschreven. Men vindt meldingen over operaties die volledig onder hypnose zonder verdere pijnbestrijding werden uitgevoerd, maar treft ook de eerste gedocumenteerde meldingen van mensen die dankzij hypnotherapie blijvend van pijn verlost werden. Meer dan simpelweg anekdotische meldingen, zijn veel van deze meldingen vergezeld van uitgebreide documentatie over talloze patiënten van alle leeftijden, nationaliteiten en zowel mannen als vrouwen.

Zeer relevant zijn daarbij onderzoeken die zich specifiek op pijnaanvallen in het hoofd richtten en tot de conclusie kwamen dat er statistisch bewijs was dat het aantal aanvallen van patiënten die behandeld werden door middel van hypnose, na diezelfde behandeling drastisch afnamen. Talloze patiënten waren compleet genezen van hun aanvallen, rapporteerde aan afname in frequentie, een afname in heftigheid of een nieuw gevonden vermogen om met de pijn om te gaan en de impact hiervan op het levensgenot te beperken. Nog beter nieuws voor een ieder die aan deze vorm van pijn lijdt en op zoek is naar een blijvende oplossing: Toen patiënten na een jaar opnieuw werden bezocht bleek bij de overgrote meerderheid het positieve effect van de hypnotherapie nog steeds waarneembaar.

Een kanttekening die we zelf nog wel willen maken bij de behandeling van deze vorm van pijn is dat we wel verwachten dat je pijnsymptomen grondig medisch onderzocht zijn. Pijnbestrijding door middel van hypnose is een krachtig middel en kan daardoor, in het slechtste geval, pijnen onderdrukken die veroorzaakt worden door een ernstig medisch probleem. De anekdote van de hypnotherapeut die door middel van zelfhypnose jarenlang hoofdpijn onderdrukte die zich uiteindelijk ontwikkelde tot een ongeneeslijke aandoening vormt daarbij zowel een testament voor de kracht van hypnose, als een waarschuwing voor het ongecontroleerd inzetten van die kracht. Onze missie is daarbij de kracht van hypnose en hypnotherapie in te zetten om je blijvend van je pijn af te helpen, maar dit is absoluut geen vervanging van medisch advies zoals gegeven door een gediplomeerd arts.

Je wilt nu eindelijk van die migraine aanvallen af?

Hebben de artsen geen verklaring voor de pijnaanvallen in je hoofd of ben je overgeleverd aan medicijnen om de pijn te verminderen? Dan kunnen wij je helpen. Onze methode van het behandelen van deze pijnaanvallen richt zich niet zozeer op de migraine symptomen, maar op de patronen of onderbewuste programma’s die de pijn veroorzaken. In de loop van een behandeling werken we met het onderbewustzijn om de ingesleten patronen die de pijn veroorzaken te vervangen door nieuwe patronen die verdere pijnaanvallen voorkomen of verminderen.

Ook kan hypnose en hypnotherapie ingezet worden om effectief om te leren gaan met pijn. Door de pijn te controleren zorg je ervoor dat deze je leven niet meer kan bepalen. Jij krijgt zelf de touwtjes weer in handen.

Wil je nu eindelijk eens van die pijn af? Wil je de controle terug over je leven? Wil je niet langer beperkt zijn in je doen en laten door pijnaanvallen in je hoofd? Neem dan nog vandaag de eerste stap naar een nieuw leven. Met hypnose en hypnotherapie helpen we je aan een nieuw, gelukkiger en pijn-vrij leven. Bel ons, mail ons of vul het contactformulier in, of plan je afspraken rechtstreeks in. We voorzien je geheel vrijblijvend van alle informatie die je nodig hebt.

Hypnose is effectiever en goedkoper dan traditionele therapie*

Hypnosepraktijk Pricebox

Ik wil graag hulp bij het elimineren van migraine pijn